Przedszkole Samorządowe nr 2 w Libiążu
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Oddziały
    • Grupa VII
    • Grupa VIII
    • Grupa X
  • Rekrutacja
  • Galeria
  • Archiwum
    • LOGOPEDIA 19/20
    • ANGIELSKI 19/20
    • Grupa VI 19/20
    • Grupa VII 19/20
    • Grupa VIII 19/20
  • Kontakt
  • BIP
18 maja 2020
Grupa VIII 19/20

Zajęcia 18.05. – 22.05.

Temat tygodnia:  Łąka wiosną

1. Oglądanie obrazków, zdjęć przedstawiających łąkę.

  • Nazywanie zwierząt i roślin.
  • Dzielenie nazw na sylaby i na głoski. Układanie zdań na temat łąki ze zdjęcia, obrazka.
  •  Zabawa „Grasz w zielone?”  Dziecko porusza się po pokoju odpowiednio do dźwięków tamburynu.
  •  Jakie kolory wyróżniają się na łące?
  •  Co jest zielone oprócz trawy?
  •  Jakie kwiaty rosną na łące?
  •  Jakie zwierzęta spotykamy na łące?

2. Zabawy ruchowe.
Pomoce: paski kolorowej bibuły.

  • Zgodnie z muzyką – dziecko maszeruje po obwodzie koła na palcach, kiedy nagranie muzyki jest głośne, a w przysiadzie, kiedy nagranie muzyki jest ciche. W czasie marszu rodzic daje dziecku złożone paski bibuły.
  • Tańczące bibułki – przy nagraniu dowolnej muzyki dziecko swobodnie tańczy i porusza paskami bibułki trzymanymi najpierw w prawej, a potem w lewej ręce. Podczas przerwy w grze ma przykucnąć i układać na podłodze z bibułki dowolne kształty.
  • Po kole – układa na podłodze koła z bibułki i skacze dookoła nich obunóż, w jedną i w drugą stronę.
  • Powitania bibułką – dotyka bibułką różnych części ciała wymienianych przez rodzica.
  • Jak najwyżej – wyrzuca bibułkę do góry, obserwuje jej opadanie, i łapią ją tuż nad podłogą.
  • Sprytne palce – chwyta palcami stopy bibułkę leżącą na podłodze i podaje ją sobie do rąk.
  • Lustro – raz rodzic raz dziecko odbija ruchy partnera, naśladując je.
  • Wiatr i wiaterek – dziecko dmucha na paski bibuły z większym i z mniejszym natężeniem.
  • Latające owady – zgniata bibułkę w kulkę, rzuca ją przed siebie i podążają jej śladem. Na koniec wrzucają kulkę do obręczy, którą przygotował rodzic.
  • Marsz z muzyką – rytmicznie maszeruje dookoła pokoju przy nagraniu marszowej melodii. Podczas przerwy w grze przykucaj i wyskakuje w górę.
  • Zabawa Dzięcioły na drzewie. Dziecko biega w dowolnych kierunkach po pokoju, trzymając ramiona wyciągnięte w bok – naśladuje ruchy skrzydeł dzięcioła. Na hasło: Dzięcioły na drzewie, zatrzymuje się, podnosi dłonie na wysokość klatki piersiowej i uderza palcami jednej dłoni w otwartą drugą dłoń, w rytmie wystukiwanym przez rodzica na bębenku – dzięcioły stukają w drzewo. Gdy bębenek milknie, dziecko biega po sali – dzięcioły fruwają i szukają kolejnego drzewa.
  • Zabawa Zwiędłe kwiatki. Dziecko znajduje się w dowolnym miejscu w pokoju, w przysiadzie, ramiona ma swobodnie zwieszone wzdłuż tułowia, głowę pochyloną – naśladuje zwiędłe kwiatki. Rodzic mówi, że aby żyć kwiaty potrzebują wody…a teraz ja podlewam kwiaty. Rodzic powtarza: Ja ci wody dam, a ty, kwiatku, wstań. Podlany kwiatek wstaje. Dziecko powoli podnosi się do stania, na końcu unosi ramiona w górę. Dziecko  radośnie kołysze ramiona na boki i mówi słowa rymowanki: Woda, woda sił mi doda.
  • Zabawa Zwierzęta – do domu! Rodzic stoi po jednej stronie pokoju, dziecko – po drugiej. Gdy dziecko usłyszy hasło: Żabki – do domu! – w pozycji na czworakach zbliża się do rodzica. Rodzic przechodzi w inne miejsce pokoju i przywołuje znów: zające, wróbelki, pieski. Dziecko zmierza do rodzica, naśladując ruchy wymienionych zwierząt.
  • Zabawa Spacer bocianów. Dziecko chodzi po pokoju, wysoko unosząc kolana, ramiona ma wyciągnięte w bok. Na sygnał – klaskanie, zatrzymuje się, staje na jednej nodze i stara się utrzymać równowagę. Stojąc, naśladuje głos bociana. Mówi: Kle, kle, kle.
  • Marsz i taniec  po kole przy śpiewie piosenki o tematyce wiosennej.

3. Słuchanie wiersza I. R. Salach Łąka.

Łąka tylu ma mieszkańców,
 zwierząt, roślin kolorowych.
 Tu motylek, a tam pszczółka,
 tutaj kwiatek – o, różowy!
Z kopca wyszedł krecik mały,
obok niego idzie mrówka.
Na rumianku w krasnej sukni przycupnęła boża krówka.
Nad tą łąką kolorową bal wydały dziś motyle.
Zapraszają wszystkie dzieci,
 więc zatańczmy z nimi chwilę

  • Rozmowa na temat wiersza.
    − Wymień nazwy mieszkańców łąki.
     − Kto wydał bal na łące?
  • Zabawa rytmiczna Na zielonej łące.
    Dziecko mówi za rodzicem tekst rymowanki i naśladuje  malowanie roślin na łące. Na zielonej łące wiosna już nastała, trawy oraz kwiaty pędzlem malowała. Potem maszeruje po obwodzie koła, w rytm tamburynu. Podczas przerwy w grze rytmicznie mówi rymowankę, klaszcząc w swoje dłonie. Zielona łąka w barwach tonie, piękne motyle lecą do niej.

4. Słuchanie ciekawostek o motylach.

Motyle, inaczej łuskoskrzydłe, to uskrzydlone owady.  Dzielimy je ze względu na wygląd i porę lotu na: – motyle dzienne – ćmy. Dzielimy je też ze względu na rozmiar na: – motyle większe – motyle mniejsze. Motyle są drugą pod względem liczebności grupą owadów (pierwszą są chrząszcze). Na świecie występuje około 150 tysięcy motyli, w Polsce – ponad 3 tysiące. Zbudowane są z głowy (na której znajdują się oczy, czułki, aparat gębowy), tułowia i odwłoka. Na tułowiu znajdują się trzy pary odnóży. Motyle żyją od kilku godzin do kilku miesięcy. Przykładowe nazwy: paź królowej, paź żeglarz, niepylak Apollo, rusałka admirał, rusałka żałobnik, mieniak tęczowiec, rusałka pawik, rusałka pokrzywnik, czerwończyk dukacik, modraszek Arion…

5. Praca plastyczna – Kolorowa łąka – rozdmuchiwanie kropli farb i odbijanie palców maczanych w farbie.

6. Dowolny taniec przy piosence Wiosna na łące

• Na klaśnięcie dziecko wykonuje przysiad, trzymając plecy proste.
• Na dźwięk trójkąta wspina się na palce, unosząc podane ręce do góry.

  • Rozmowa na temat piosenki.
    − Jak jest zbudowana piosenka?
    − O czym opowiada piosenka?
    − Kto cieszył się z tego, że jest wiosna?

7. Układanie zdań z przygotowanymi przez rodzica wyrazami.

Rodzic umieszcza na stole wyrazy. Dziecko je czytają. Jego zadaniem jest ułożenie zdań z przynajmniej dwoma wyrazami ze stołu.
Przykładowe wyrazy: żaba, rumianek, maki, stokrotka, osa, motyl, trawa, słonko, kret, biedronka…

8. Ćwiczenia oddechowe – mówienie na jednym wydechu tekstu:

 Często zwierząt nie widzimy, bo barwą się do miejsca pobytu upodobniły.

  •  Rozmowa na temat barwy ochronnej.
    − Co to jest barwa ochronna?
    − Które zwierzęta upodabniają się do otoczenia – te bezbronne czy drapieżniki?

9. Zapoznanie z monetami o nominałach: 1 zł, 2 zł, 5 zł, i banknotem o nominale 10 zł.

• Odczytywanie umieszczonych na stole wyrazów: bankier, banknoty, bankomat.
− Kim jest bankier? Czym się zajmuje?
− Do czego służy bankomat?
− Co to są banknoty?
• Wyodrębnienie wspólnego wyrazu z wyrazów umieszczonych na stole (bank).
• Rozmowa na temat banku.
− Co to jest bank?
− Czy jest potrzebny? Dlaczego?
− Kto pracuje w banku?
− Co powinni umieć ludzie pracujący w banku?
• Rozpoznawanie i nazywanie nominałów monet. Rodzic umieszcza na stole po dwie sylwety monet o nominałach: 1 zł, 2 zł, 5 zł. Dziecko nazywa przedstawione monety.

10. Czytanie tekstu, który rodzic umieścił na stole.

Biedronki to owady. W Polsce spotykamy biedronki dwukropki i siedmiokropki. Każdy ogrodnik wie, że biedronka jest pomocnym mu owadem.

  • Słuchanie ciekawostek na temat biedronek. Biedronki to pospolita nazwa chrząszczy z rodziny biedronkowatych. Są to pożyteczne owady: zjadają szkodniki roślin – mszyce, czerwce, gąsienice…
  •  Zabawy matematyczne z biedronkami. Rodzic umieszcza na stole sylwetę kwiatu. Sam trzyma powiększoną sylwetę biedronki. Układa ją względem kwiatu, a dziecko określają jej położenie. Np. po prawej stronie kwiatka, na kwiatku, nad kwiatkiem, po lewej stronie kwiatka…
  • Rodzic umieszcza na stole obrazki kwiatków z różną liczbą biedronek, które siedzą na nich, chodzą po listkach czy po łodydze. Dziecko liczy biedronki i umieszczaj pod obrazkami odpowiednie liczby.

11. Chętne dzieci wykonują karty pracy.

POWODZENIA !!!

Pobierz Karty Pracy

Szukaj

Kontakt

Przedszkole Samorządowe nr 2 w Libiążu

Kalendarz

czerwiec 2025
P W Ś C P S N
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« maj    

Menu

  • Strona główna
  • Aktualności
  • Oddziały
    • Grupa VII
    • Grupa VIII
    • Grupa X
  • Rekrutacja
  • Galeria
  • Archiwum
    • LOGOPEDIA 19/20
    • ANGIELSKI 19/20
    • Grupa VI 19/20
    • Grupa VII 19/20
    • Grupa VIII 19/20
  • Kontakt
  • BIP

Godziny otwarcia sekretariatu
pon, wt, czw, piąt:
7:00 – 15:00
środa: 7:00 – 16:00

Adres
ul. Przedszkolna 10
32-590 Libiąż
Telefon kontaktowy
513 426 011

Przedszkole Samorządowe nr 2 jest przedszkolem publicznym działającym jako jednostka samorządu terytorialnego.

Przedszkole jest czynne:
od poniedziałku do piątku
w godzinach 5.30 – 16.00

Realizacja Katarzyna Gacek