Temat tygodnia: Nadchodzą wakacje.
- Wysłuchanie piosenki.
• Rozmowa na temat tekstu piosenki.
– Co można zabrać na wakacje?
– Gdzie można pojechać na wakacje?
– Czy ta piosenka jest wesoła, czy smutna? Dlaczego?
2. Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.
Lato, lato na nas czeka,
razem z latem – las i rzeka.
Dziecko mówi rymowankę – szeptem, z naturalnym natężeniem głosu, krzycząc.
3. Naśladowanie odgłosów wydawanych przez różne środki lokomocji.
Rodzic pokazuje zdjęcie danego środka lokomocji i naśladuje dźwięki, jakie on wydaje, a dziecko je naśladuje.
Pociąg – puff, puff, puff…
Samolot – sssyyyyyyyy…
Samochód – brum, brum, brum…
Rower (dzwonek) – dzyń, dzyń, dzyń…
Autobus – ter, ter, ter…
4. Zabawa dydaktyczna.
Dziecko losuje obrazki środków lokomocji, nie podaje ich nazw, tylko naśladuje ich odgłosy. Rodzic musi odgadnąć, co to za środki lokomocji.
5. Zabawa ruchowo-naśladowcza-Na plaży.
Rodzic pyta dziecko, co można robić na plaży. Potem dziecko naśladuje wymienione czynności.
6. Wykonanie Wakacyjnego obrazka. Ćwiczenie pamięci wzrokowej.
Rodzic pokazuje przez chwilę obrazek przedstawiający morze z żaglówką, ptakami, rybami, słońcem i chmurami. Potem odwraca go, a dziecko wymienia to, co zobaczyło na obrazku.
7. Spacer w pobliżu swojego domu/mieszkania – obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie.
8. Ćwiczenia logopedyczne.
• Szum morza.
Dziecko naśladuje szum morskich fal: mówi: szszszuuu, szszszuuu, szszszuuu… i porusza odpowiednio rękami.
• Rybki.
Dziecko naśladuje ruchy pyszczka rybek – otwiera i zamyka ściśnięte usta.
• Górskie echo.
Dziecko na jednym wydechu mówi: Halo, halo, halooooo…
• Owieczki na hali.
Dziecko chodzi na czworakach, naśladuje pasące się owieczki i baranki, co jakiś czas mówi: bee, bee, bee…
9. Ćwiczenia ruchowo-graficzne.
Dziecko kreśli w powietrzu za rodzicem obiema rękami kształt morskich fal, a potem kształt ryby.
10. Nad morzem, w górach- omówienie historyjki obrazkowej. (Ilustracje).
Dziecko opisuje co robili Ada i Olek z rodzicami nad morzem, a co w górach.
Opisuje również krajobraz:
-Jakie jest morze? Niebieskie? Głębokie?
– Jaki smak ma woda morska?
– Dlaczego morze jest słone? (rodzic wyjaśnia dziecku tajemnice słonego smaku wody morskiej)
– Jak wyglądają góry?
– Co można zobaczyć ze szczytu gór? (domy, krajobrazy)
11. „Kubusiowi przyjaciele natury” – gra dla dzieci pt „Eko-Bohater”.
Drodzy rodzice. W tym tygodniu oprócz tematu tygodniowego bardzo prosimy chętne dzieci o zrealizowanie scenariusza z programu pt „Kubusiowi przyjaciele natury”. Scenariusz jest dołączony dla chętnych dzieci w kartach pracy do pobrania.
Bardzo prosimy o zrobienie zdjęć z wykonanego zadania i odesłanie go do nauczyciela. Dziękujemy?.
Powodzenia ?