TEMAT KOMPLEKSOWY: Wielkanoc
1. Powitanie z nauką wiersza: Dziecko powtarza: Na Wielkanoc czekamy, jak zajączki się witamy!
2. Zajączek i Wielkanoc – opowiadanie historyjki obrazkowej , Jak zajączek przygotowuje się do świąt?, cCo robi najpierw a co potem? Rozwijanie mowy i myślenia przyczynowo – skutkowego; zapoznanie z tradycją Świąt Wielkanocnych i zwyczajami w swoim regionie.
3. Wielkanoc – oglądanie pocztówek o tematyce wielkanocnej, dziecko powiada z czym kojarzą się im święta wielkanocne.
4. Jak pachną święta? –ćwiczenie aparatu oddechowego (wdech nosem – wydech ustami) Dziecko poznaje wygląd, zapach i nazwy wybranych przypraw (ziele angielskie, pieprz, cynamon, goździki, skórka pomarańczowa itp.).
5. Wielkanocne pisanki – kolorowanie obrazków.
6. Zajęcia wspólne z rodzicami – zdobienie jaj. Dziecko i rodzice oglądają zbiór pisanek zdobionych zgodnie z tradycją (malowane woskiem, skrobane), poznają kolorystykę i wzornictwo, a następnie korzystając z dostępnych materiałów wykonują pisanki styropianowe, wydmuszki, z jaj gotowanych na twardo.
7. Zabawa ruchowa ,, Świąteczne przygotowania” – opowieść ruchowa. Rodzic ruchem ilustruje czynności, o których opowiada. Dziecko odtwarza ruch. ,, Zbliżają się święta, idziemy na zakupy, po środki czystości (chód w miejscu). Myjemy okna (koliste ruchy dłońmi we wspięciu na palce). Wycieramy kurze (ruchy dłońmi wokół siebie na wysokości brzucha, ramion) . Pieczemy ciasto( wsypujemy mąkę, wlewamy mleko, ugniatamy, wałkujemy, ozdabiamy.
8. ,, Pisanki” – zabawa matematyczna. Ćwiczenia w przeliczaniu jajeczek w zakresie 1-6.
9. Słuchanie piosenki ,, Wielkanocny poranek”.