Temat tygodnia: Niby tacy sami, a jednak inni.
1. Oglądanie zdjęć i obrazków przedstawiających dzieci z różnych stron świata.
Rodzic razem z dzieckiem ogląda zdjęcia i obrazki przedstawiające dzieci z różnych stron świata. Rodzic zachęca dziecko do opisywania, co robią dzieci na zdjęciu/obrazku, jak wyglądają. Mówi, z jakiego kraju (kontynentu) pochodzą.
2. Słuchanie baśni H. Ch. Andersena pt. „ Brzydkie kaczątko.”
Rodzic wspólnie z dzieckiem omawia kolejne przygody kaczątka. Zastanawia się, jak czuło się ono na podwórku, a jak nad stawem, gdy zobaczyło swoje odbicie w wodzie.
3. Słuchanie dowolnej muzyki relaksacyjnej.
Dziecko leży na dywanie i słucha muzyki z zamkniętymi oczami. Zastanawia się, o czym może opowiadać ta muzyka. Dzieli się swoimi opiniami. Dziecko może narysować to, o czym opowiadała muzyka.
4. Ćwiczenia na spostrzeganie – Znajdź taki sam kształt.
Dziecko losuje kartę z obrysowaną foremką (kształtem), szuka odpowiedniej foremki i nakłada na narysowany obrys (kształt). Karty i foremki wracają do zabawy.
5. Ćwiczenia oddechowe- Wesoły wiaterek.
Rodzic gra na tamburynie, a dziecko, macha wstążkami, biega po sali. Kiedy dźwięk instrumentu cichnie, dziecko zatrzymuje się i, wciąga powietrze nosem, wydmuchuje je na wstążkę, tak aby się poruszała.
6. Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej pt. „Kraina zabawek.”
Siedzą zabawki grzecznie na półkach.
Siedzą i patrzą na pajacyka.
Pajac do tańca lalkę zaprosił
i teraz będą tańczyć walczyka.
Patrzcie! Dwa misie! Na samej górze!
W takt się kołyszą, klaszczą łapkami.
Na parapecie rozsiadł się zając;
Jak każdy zając – strzyże uszami.
Tuż obok książek drzemie żyrafa.
Kudłaty piesek przy wózku szczeka.
Piłka się turla, to znowu skacze.
Myszka – zabawka – kotu ucieka.
I nagle wchodzi ktoś do pokoju.
Ojej, nie tańczy już nikt walczyka!
Zabawki stoją, siedzą bez ruchu
i tylko z radia płynie muzyka.
Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
− Jakie zabawki były w pokoju?
− Kogo pajac zaprosił do tańca?
− Gdzie siedziały dwa misie?
− Kto zdrzemnął się obok książek?
− Przy czym stał kudłaty piesek?
− Co się stało, gdy ktoś wszedł do pokoju?
7. Lepienie zabawek z plasteliny.
Dziecko rozgrzewa plastelinę w dłoniach i lepi z niej swoje ulubione zabawkę. Przygotowuje wystawę w swoim pokoju. Rodzic pomaga.
8. Zabawa – oglądanie piłek.
Rodzic prezentuje dziecku poszczególne piłki. Prosi, aby dziecko powiedziało, jakie one są i czym się od siebie różnią. Wspólnie z dzieckiem próbuje odnaleźć cechę wspólną – odpowiedzieć na pytanie: Do czego służą wszystkie te piłki? (Do zabawy/do gry)
9. Zabawa dydaktyczna – Takie same czy różne?
Rodzic prezentuje dowolne obrazki (np. zwierząt). Dziecko je nazywa i określa różnice i podobieństwa w wyglądzie.
10. Wykonanie obrazu –„ Mój portret ”- techniką dowolną.
11. Chętne dzieci proszę o wykonanie załączonych kart pracy.
Powodzenia ?