Przedszkole Samorządowe nr 2 w Libiążu
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Oddziały
    • Grupa VII
    • Grupa VIII
    • Grupa X
  • Rekrutacja
  • Galeria
  • Archiwum
    • LOGOPEDIA 19/20
    • ANGIELSKI 19/20
    • Grupa VI 19/20
    • Grupa VII 19/20
    • Grupa VIII 19/20
  • Kontakt
  • BIP
30 marca 2021
Bez kategorii

Zajęcia 29.03. – 02.04.

1. „Wielkanoc” – wprowadzenie wiersza Doroty Kossakowskiej.  

Rodzic gromadzi w worku przedmioty, które kojarzą się z Wielkanocą /koszyczek, jajka, baranek, zajączek …/. Dziecko wybiera w worku jeden przedmiot, rozpoznaje go po dotyku, a następnie wyjmuje z worka. Przedmioty wyjęte z worka dziecko ustawia na stoliku. Rodzic zadaje dziecku pytanie: 

– Z czym kojarzą Ci się te przedmioty? 

Rodzic czyta wiersz: 

Na stole wielkanocnym jest bardzo kolorowo. 
Kolorowo i smacznie i oczywiście zdrowo. 
Mama upiekła mazurki, ciocia babkę zrobiła 
A Hania ze swą siostrą baranka postawiła. 
Baranek z cukru stoi pośród owsa młodego 
Na stole się znalazło coś jeszcze bardzo pięknego. 
Pisanki kolorowe zrobione przez rodzinę, 
Mama, tata i babcia robili je przez godzinę. 
Ala i siostra Hania też dzielnie pomagały.
Przygotowane pisanki w koszyczku układały. 
Siedzi na nich kurczaczek, wygląda jak żółta kulka. 
Jak promień słońca ciepłego, który się zakradł z podwórka. 
Za chwilę mama przyniesie żurek z kiełbasą, sałatki, 
Oraz roladę z szynki – ulubioną potrawę Beatki. 
Wszyscy podzielą się święconką i złożą sobie życzenia. 
Tradycja wielkanocna od wielu lat się nie zmienia. 

Rozmowa n/t wiersza. 

  • Jak wygląda wielkanocny stół? 
  • Jakie potrawy się na nim znajdują? 
  • Co wykonała cała rodzina i włożyła do koszyczka? 
  • Jaka jest tradycja wielkanocna? 
  • Czego życzylibyście sobie i innym przy wielkanocnym stole? 

2. Zajęcia ruchowe – zestaw 33. Temat: Ćwiczenia ogólnorozwojowe z wykorzystaniem piłki tenisowej. 

Dziecko bierze jedną piłkę tenisową, ustawia się w rozsypce i przechodzi do ćwiczeń, 

(każde ćwiczenie powtarzamy 10 razy:) 

  • Przekładamy piłkę z ręki do ręki z przodu i z tyłu, 
  • Przekładamy piłkę z ręki do ręki nisko za plecami i wysoko nad głową, 
  • Z postawy zasadniczej unosimy raz prawą, raz lewą nogę i za każdym razem przekładamy piłkę pod kolanem, 
  • W siadzie podpartym o nogach ugiętych piłka leży między stopami. Dziecko chwyta piłkę delikatnie obiema stopami unosi ją w górę, następnie odkłada na podłogę. 
  • Ćwiczenie jak wyżej tylko po uniesieniu nóg w górę piłkę puszczamy. 
  • W siadzie podpartym o nogach ugiętych między kostkami piłka. Ruch: prostujemy i uginamy nogi w kolanach. 
  • W siadzie rozkrocznym w prawej dłoni piłka. Ruch: 
  • Wykonuje skłon tułowia do prawej nogi i staramy się za stopą prawej nogi przekazać piłkę z prawej ręki do lewej, nogi są wyprostowane podczas ćwiczenia, 
  • wyprost tułowia, 
  • wykonuje skłon tułowia do lewej nogi i staramy się za stopą lewej nogi przekazać piłkę z lewej ręki do prawej, nogi są wyprostowane podczas ćwiczenia,  wyprost tułowia. 

Ćwiczenie powtarzamy kilkakrotnie. 

3. „Babka wielkanocna” – ćwiczenia graficzne – cel: rysowanie babki za pomocą łączenia kropek, zwrócenie uwagi na prawidłowe trzymanie kredki oraz płynność ruchów ręki podczas rysowania. 

4. Słuchanie piosenki “Wielkanoc”. Rozmowa n/t piosenki. Improwizacje muzyczno-ruchowe do utworu pt: „Taniec kurcząt w skorupkach” Modesta 

Posłuchaj piosenki

Dziecko może według własnej inwencji twórczej np. machać skrzydełkami /rękoma/, obracać się wokół własnej osi, mówi pi, pi, pi itp. 

5. „Pisanki” – zabawa matematyczna. 

Liczenie i ustalanie, ile jest razem – Rodzic umieszcza pisanki na dywanie a dzieci układa je i przelicza: 

  • Układa 3 pisanki i dokłada jeszcze 1.  Policz, ile jest razem? 
  • Układa 5 pisanek i dokłada jeszcze 2.  Policz, ile jest razem? 
  • Układa 6 pisanek i dokłada jeszcze 1. Policz, ile jest razem? Itd. 

6. Słuchanie fragmentu bajki pt.: O kurce Złotopiórce i kogutku Szałaputku” E.Szelburg–Zarembiny,  cel: zwrócenie uwagi na to, iż nie należy być skąpym i łakomym, należy dzielić się z innymi a posiłki spożywać powoli dokładnie żując pokarm. 

Za siedmioma łąkami, za siedmioma polami był sobie dziad i baba. Dziad miał kogutka Szałaputka, a baba miała kurkę Złotopiórkę. Kogutek Szałaputek, co rano piał ku–ku–ry–ku! A kurka Złotopiórka co rano znosiła śliczne,  duże, białe jajko. Wieczorem kogutek Szałaputek i Kurka Złotopiórka chodzili razem na spacer. Spacerowali sobie drogą, noga za nogą… Czasem szli łąką albo lasem. A raz poszli w pole. 

Na polu kogutek Szałaputek i kurka Złotopiórka znaleźli kłosek pszenicy. 

— Ku–ku–ry–ku! — mówi kogutek Szałaputek. — Najemy się porządnie pszenicznych ziarnek. 

— Ko–ko–ko! — mówi kurka Złotopiórka. — Zanieśmy te ziarnka do domu. Dziad zmiele je na pszenną mąkę, a baba z tej mąki upiecze pszenną bułkę. 

— Ki–ki–ry–ku! — krzyknął skąpy i łakomy kogutek. — Nie nośmy nic dziadowi i babie. Sami zjedzmy! I zaczął łapczywie dziobaċ ziarnka. 

Widzi to kurka Złotopiórka i przestrzega kogutka Szałaputka: 

— Uważnie łykaj. Bo kogutek Szałaputek łyk–łyk! po dwa ziarnka na jeden raz łyka. 

— Po jednym ziarnku łykaj, po jednym! — przestrzega mądra kurka Złotopiórka. A kogutek Szałaputek nie słucha — po dwa łyka. 

— Po jednym! — krzyczy kurka. Po dwa łyka kogutek. 

— Po jednym! — kurka prosi. Kogutek swoje. Łyk–głdyk! — zakrztusił się. 

Masz ci los! Upadł kogutek Szałaputek jak długi. Upadł koło drogi, zamknął oczy, podkurczył nogi. Ani tchnie. 

Niewiele myśląc biegnie kurka Złotopiórka do morza po ratunek. 

— O mój Boże! Morze, morze, daj wody! 

— Komu wody? 

— Kogucikowi Szałaputkowi, bo kogutek Szałaputek jak nieżywy, wpadł w pokrzywy, ani tchnie! Morze dało wody kogucikowi Szałaputkowi. Kogutek Szałaputek napił się. Łyk-głdyk! przełknął dwa ziarnka, co mu w gardle uwięzły, i zdrów, żywy wyskoczył z pokrzywy. 

— Ku–ku–ry–ku! — zapiał kogutek Szałaputek dobrej kurce Złotopiórce. Wielkanoc 

— Ki–ki–ry–ku! — zapiał dziadowi i babie. 

— Na zdrowie! — odpowiedzieli mu dziad, baba i kurka Złotopiórka. 

Rozmowa na temat bajki: 

  • Kto żył za siedmioma łąkami i za siedmioma polami? 
  • Co miał dziad i baba? 
  • Jak kogutek Szałaputek wraz kurką Złotopiórka spędzali wolny czas? 
  • Co znaleźli na polu? 
  • Co postanowił zrobić z ziarnami pszenicy kogutek Szałaputek, a co kurka Złotopiórka? 
  • Co przydarzyło się kogutkowi Szałaputkowi podczas jedzenia? 
  • Kto pomógł kogucikowi? 
  • Czy należy tak postępować jak kogutek Szałaputek i dlaczego? 

7. „Pisanki, kraszanki” – zajęcia plastyczne – wspólnie z dzieckiem wykonanie pisanki dowolną techniką. (Karta pracy 1) 

Przebieg: Rozwiązywanie zagadek: 

Kura je zniosła, mama przyniosła, 

ugotowała i dzieciom podała. /jajko/ 

Choć zniosła ją bura kurka, 

wygląda tak, jak laurka. 

Tkwi w wielkanocnym koszyku, 

święconce dodając szyku. /pisanka/ 

Wiadomości dla rodzica: 

Pisanki – na skorupce gorącym, roztopionym woskiem rysuje się różne wzory, a następnie zanurza jajka w barwniku. Jako narzędzi do pisania używa się między innymi szpilek, igieł, słomek i drewienek lub nanosi proste elementy graficzne rozgrzanym końcem świecy. Pisanki są znane w regionie Białegostoku. 

Kraszanki – (zwane też malowankami ) – jajka gotuje się w wywarze barwnym, dawniej uzyskiwanym wyłącznie ze składników naturalnych: 

brązowy: łupiny cebuli, 

czarny: łupiny orzecha włoskiego, 

żółty: kora młodej jabłoni lub kwiat nagietka, 

fioletowy: płatki kwiatu ciemnej malwy, 

zielony: pędy młodego żyta lub listki barwinka, 

różowy: sok z buraka. 

Drapanki – powstają przez drapanie ostrym narzędziem ubarwionej powłoki jajka. 

Oklejanki – (naklejanki) ozdabia się je skrawkami kolorowego, błyszczącego papieru, tkaniny, również nicią lub włóczką wełnianą. 

Nalepianki – są bardzo znane w okolicach Łowicza i Krakowa. Powstają poprzez ozdabianie skorupki jajka różnobarwnymi wycinankami z papieru. 

Pobierz karty pracy
Pobierz karty pracy

Szukaj

Kontakt

Przedszkole Samorządowe nr 2 w Libiążu

Kalendarz

czerwiec 2025
P W Ś C P S N
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« maj    

Menu

  • Strona główna
  • Aktualności
  • Oddziały
    • Grupa VII
    • Grupa VIII
    • Grupa X
  • Rekrutacja
  • Galeria
  • Archiwum
    • LOGOPEDIA 19/20
    • ANGIELSKI 19/20
    • Grupa VI 19/20
    • Grupa VII 19/20
    • Grupa VIII 19/20
  • Kontakt
  • BIP

Godziny otwarcia sekretariatu
pon, wt, czw, piąt:
7:00 – 15:00
środa: 7:00 – 16:00

Adres
ul. Przedszkolna 10
32-590 Libiąż
Telefon kontaktowy
513 426 011

Przedszkole Samorządowe nr 2 jest przedszkolem publicznym działającym jako jednostka samorządu terytorialnego.

Przedszkole jest czynne:
od poniedziałku do piątku
w godzinach 5.30 – 16.00

Realizacja Katarzyna Gacek